Wat Is De Deal Met Sponsoring Van Professionele Atletenmatrassen?

Toen Tom Brady vorige maand de krantenkoppen haalde, had dat niets te maken met zijn bekwaamheid op het voetbalveld. In plaats daarvan ging het erom hoe hij zijn matrassponsoring met Simmons Beautyrest Black beëindigde in het voordeel van een met de minder bekende online matras-startup Molecule.

Deze stroom van nieuws zette me aan het denken over een aantal grotere vragen over het onderwerp: Sinds wanneer worden professionele atleten gesponsord door matrassenbedrijven? Leidt het echt tot een betere nachtrust? Wat betekent dit allemaal voor de slaap van atleten?

Ja, Slaapsponsoring Is Een Ding

De Amerikaanse matrassenindustrie is naar schatting miljard dollar waard. Om op te vallen en niet failliet te gaan, moeten beddengoedmerken zich onderscheiden. Dit kan worden gedaan door gebruik te maken van nieuwe technologieën, creatieve advertentiestrategieën of te vertrouwen op slaapwetenschap.

Molecule is niet het enige bedrijf dat op zoek is naar sponsoring. Tom Brady is niet de enige atleet die samenwerkt met een beddengoedmerk. In de afgelopen jaren hebben matrassenbedrijven hun sponsorportefeuilles gestaag (en aanzienlijk) uitgebreid. Tempurpedic was een van de eersten die de trend omarmde en vormde in 2014 een partnerschap voor drie jaar met de hele PGA Tour. Airweave sloot zich aan bij de VS in een reeks deals. ReST sponsorde CrossFit-ster Kari Perce en Bear Mattress vormden een heel team.

Jason Fitzgerald, een door Bear Mattress gesponsorde hardloper en hardloopcoach, legde me uit dat veel topsporters nu op de hoogte zijn van sponsormogelijkheden buiten de grote schoenenmerken. Het gaat niet alleen om het prestatieaspect van dingen. Herstel en slaap zijn ook belangrijk.

De Rol Van Slaapwetenschap

Deze sponsorlijst lijkt mee te groeien met de uitbreiding van de slaapwetenschap zelf. Tot een paar jaar geleden waren er maar twee manieren om de slaaphygiëne te controleren: polysomnografie (dure laboratoriumapparatuur die deelnemers op onbekende locaties plaatste) of zelfgerapporteerde enquêtes, die kwetsbaar kunnen zijn voor vooringenomenheid. De opkomst van draagbare polstechnologie, zoals de Fitbit, opende de slaapwetenschapsindustrie voor consumenten, waardoor we nieuwe mechanismen kregen om onze slaap te volgen en te meten. Het was een toegangspoort tot andere slaapapparaten zoals slimme alarmen, slimme bedden en herstelpyjama’s.

De opkomst van de slaapwetenschap maakte atletische prestaties een centraal onderdeel van het verhaal. Sommige van de eerste mensen die in deze nieuwe sfeer sprongen, waren professionele atleten die hun spel wilden verbeteren door hun Zzz’s te optimaliseren, voornamelijk door het gebruik van slaapcoaches.

Onderzoek van de David Geffen School of Medicine eerder dit jaar ondersteunde het gebruik van slaapcoaching om de trainingsprestaties te verbeteren. Talrijke onderzoeken hebben aangetoond dat atleten die een slaapcoach hadden, hogere niveaus van VO2max en lactaatdrempel vertoonden, evenals lichaamssamenstelling en hartslagvariabiliteit.

Ik heb de neiging om naar slaap te kijken als vergelijkbaar met voeding, zei Dr. Geier, orthopedisch chirurg en specialist in sportgeneeskunde, aan de telefoon. Een goede voeding is essentieel om niet alleen te herstellen van je training of wedstrijden, maar ook om sterker te worden. Goed slapen is ook voor herstel en groei. Professionele atleten realiseren zich dat slapen geen compromis is voor hard werken – slapen is net zo, zo niet belangrijker, dan training.

Hoewel Geiger geen expert is in sponsoring van atletische slaap – als zo’n titel al bestaat – erkende hij wel dat slaap zeer persoonlijk is; daarom was hij niet verrast om te horen over de partnerschappen tussen merken en individuele atleten. Pro-atleten zijn veel meer afgestemd op hun slaapgewoonten dan in het verleden, voegde hij eraan toe. Ik begrijp waarom deze sponsoring groeit.

In feite is Tom Brady nauwelijks de uitbijter. Seattle Seahawks quarterback Russell Wilson werkt ook samen met Molecule en Michael Phelps wordt gesponsord door Leesa. Denver Mattress werkt samen met het hele Broncos-team en Lebron James heeft nu zijn eigen lijn slaapkamermeubilair dankzij American Signature.

Fitzgerald bevestigt dat we meer leren over slaap, wat op zijn beurt van invloed is op de manier waarop lifestyleproducten worden ontworpen en op de markt worden gebracht. We werden ons bewust van de wetenschap, en de wetenschap beïnvloedt dan de producten. Deze herstelmerken worden nu sterker gepromoot door de elite.

Fitzgeralds reis om samen te werken met een bergingsbedrijf begon toen hij Bear Mattress vond. Hij vertelde me dat hij voor het eerst geïnteresseerd raakte in het product nadat hij hoorde dat het speciaal voor atleten was ontworpen. Bear-matrassen gebruiken Celliant als hoes. Van dit materiaal is aangetoond dat het helpt bij het herstel en de lichaamswarmte omzet in infraroodlicht, wat naar verluidt de bloedcirculatie verbetert voor een betere temperatuurregulatie.

Fitzgerland verklaarde: “Ik ben dol op mijn Bear-matras. Ik kijk ernaar uit om elke avond weer naar bed te gaan.”

Dit was voor mij een no-brainer soort partnerschap.

Achter Bradys Nieuw Bed

Maar laten we teruggaan naar Brady. Hij tekende bij Molecule, een nieuw beddengoedmerk dat een matras creëerde met sportieve slapers in het achterhoofd. Het bedrijf claimt dat het een eersteklas slaapsysteem is dat de lichaamstemperatuur reguleert om kwaliteitsvolle, fase 3 niet-REM-slaap te bereiken.

Ik was benieuwd hoe het sponsorprogramma van matrassenbedrijven werkt, dus sprak ik met Channing Chor, EVP van Business Development.

Eerst en vooral waren we op zoek naar iemand met een organische fit, iemand die echt geïnteresseerd is in het maximaliseren van herstel, begon Chor. Hij legde verder uit dat als een atleet eenmaal geïnteresseerd is om sponsor te worden, ze de Molecule-matras een paar weken of zelfs een paar maanden uittesten voordat ze beslissen of ze een partner willen worden.

Hij zei dat ze erin moesten geloven voordat ze zich aanmeldden.

Chor wees er ook openhartig op dat zijn atleten in hun product geloven omdat het bedrijf niet het kapitaal heeft om het normale tarief voor een sponsoring te betalen. Waren we een startup, dan kunnen we mensen als Tom Brady niet betalen wat ze gewend waren. Zijn ondertekening bij ons is een bewijs van de producten die we aan het maken waren.

De Bottom Line Van De Slaapkamer

Hoewel Brady misschien de krantenkoppen heeft gehaald, is het duidelijk dat hij verre van de enige atleet is die met een merk in bed stapt. Nu werken honderden elites samen met beddengoed en andere lifestyle-merken, wat niet alleen het succes van sponsoring versterkt, maar ook dat rust en herstel nu worden beschouwd als een belangrijk onderdeel van een atletencarrière.<

Fitzgerald zegt dat het een gezond, ondersteunend ecosysteem is. Ze zullen beter kunnen presteren als ze meer aandacht besteden aan herstel en de resterende 23 uur van een dag slapen.

In deze geest is het logisch dat atleten samenwerken met matrassen, terwijl slaapmerken doorgaan met het creëren van herstelgerichte producten waarmee de profs zouden willen werken. Je weet maar nooit: een kwaliteitsmatras kan je een Hall of Fame quarterback maken.