Ron Rudzin, die in 2010 Saatva oprichtte, had één simpel idee: premium matrassen werden online verkocht voor minder dan vergelijkbare producten in winkels. Elke matras van Saatvas wordt met de hand gemaakt, met de hand geleverd en bij de klant thuis geïnstalleerd. Saatva, een van de oorspronkelijke pioniers op het gebied van online matrasverkoop, biedt nog steeds premiumproducten aan met kortingen tot 70%. Dit gaat gepaard met een witte-handschoenenservice, inclusief gratis levering en verwijdering van oude matrassen.

We hadden het genoegen om te praten met de oprichter van Saatva, Ron Rudzin, die ons de inside scoop gaf. Blijf lezen om te zien hoe Saatva een succes werd en wat Saatva voor de toekomst in petto heeft.

1.) Vertel het ons. Hoe ben je in de matrassenindustrie terechtgekomen en wie heeft Saatva geholpen om te komen waar het nu is?

Sinds mijn 20e ben ik betrokken bij de woninginrichtingsbranche. Ik deed ook mijn eerste investering toen ik 20 was. Dus ik zit al vele jaren in die branche. Toen ik eind veertig was, zag ik een geweldige kans en ik vond dat het tijd werd dat mensen online luxe matrassen gingen kopen. En ik maakte kennis met twee van mijn jonge partners, Ricky Joshi en Kris Brower (trouwens, ik geloof in generatieoverschrijdend management, vooral in deze tijd dat je iemand hebt zoals ik van in de vijftig met ervaring en geld, maar niet zoveel ervaring met communiceren en adverteren op een website). Dus ik pitchte mijn idee aan Ricky en Kris, die allebei hun carrière begonnen, en binnen 24 uur lieten ze me weten dat ze niet alleen mee wilden doen, ze haddenRaak betrokken. Samen hebben we Saatva gemaakt tot wat het nu is. We werkten in 18 fabrieken en 105 distributiecentra in het hele land.

2. Geweldig! Is Het Doel Van Saatvas Om Een Goede Nachtrust Te Bieden Een Prioriteit?

Saatva is uniek omdat het is ontstaan uit de strategie om verschillende matraswinkels te bezoeken en naar bepaalde soorten ultra-premium producten te kijken. En we keken naar producten die of meer waren, en we scheurden ze uit elkaar en deden een grondstofkostenanalyse. We realiseerden ons dat luxe naar de massa kon worden gebracht omdat niet veel mensen de middelen hebben om het te betalen.

3. Wat Is Er Uniek Aan De Bijdrage Van Saatvas Aan De Industrie?

Allereerst zijn we van mening dat we de eersten waren die de thuisproef hebben aangeboden. Hoewel het gebruikelijk is om een thuisproef aan te bieden, doet niet iedereen het. We waren echter van mening dat we een product van hoge kwaliteit aanboden en dat de proefperiode van 120 dagen gemakkelijk was omdat we wisten dat de klant verliefd zou worden.

Uniek is dat we eigenlijk een matrasverkoper zijn – opererend als een matrassenwinkel zonder de fysieke winkel. Bed-in-a-box-merken vergeleken grondstofanalyses niet zoals wij. Wij zijn de online matrasverkoper zonder de winkel. Saatva biedt een breed scala aan comfortmogelijkheden. Je kunt het frame, de verstelbare basis, de matras krijgen. Zodra je bij ons bestelt, brengen we het bij je thuis, doen we gratis matrasverwijdering en wordt er niets van de plank getrokken. Wanneer een klant bestelt, maken we deze vers op bestelling en bezorgen we deze direct bij u. Je krijgt dezelfde winkelervaring en keuze als in een fysieke winkel. Je bed wordt echter wel online bezorgd. Het is een dikke, in Amerika gemaakte matras voor een ongelooflijke prijs. Saatva-oprichter Ron Rudzin

4.) 4.) Wat Zijn De Belangrijkste Innovaties Voor De Industrie In De Komende 2 Jaar?

We gaan nog een paar matrassen lanceren, maar ik hou niet van gadgets en gimmicks als het om innovatie gaat. Maar ik geloof dat we altijd op zoek zijn naar innovatieve manieren om de slaap te verbeteren. Dingen die mensen kunnen helpen hun slaapkwaliteit te controleren en of ze voldoende slaap krijgen. Weet je, de kwaliteit van onze binnenvering is van de bovenste plank, we gebruiken traagschuim van vijf pond van hoge kwaliteit, we gebruiken Amerikaanse Talaly-latex; maar vanuit het oogpunt van innovatie zie ik niet veel in het matrasproduct zelf. Misschien zullen we add-ons voor de matras onderzoeken, zoals innovatieve materialen waarmee mensen hun slaap kunnen volgen (en we zijn op zoek naar een samenwerking met iemand in die zin), maar als het op ons product aankomt, zie ik niet veel behoefte aan nieuwe innovatie .

5.) Spannend! Dus, Kunnen We Binnenkort Iets Groots Verwachten Van Saatva?

Ja! In de eerste helft brengen we twee nieuwe matrassen op de markt. We hebben ook onze eigen marktplaats en duizenden klanten per maand. We gaan ze ook andere producten verkopen, zoals kussens en lakens, en binnenkort lanceren we onze biologische matrasbeschermer. We zullen ook de markt voor bedframes betreden. Het deel van ons bedrijf dat we Saatva Dreams noemen, zal heel veel nieuwe producten aanbieden – die allemaal een ecologisch verantwoorde smaak zullen hebben.

Organische lakens, hoogwaardige, organische kussens en bedframes. Dekbedden en dekens zullen in de nabije toekomst ook beschikbaar zijn.

6.) Wat Zijn De Meest Voorkomende Misvattingen Die Mensen Hebben Over Het Kopen Van Een Matras?

Dit is iets waar ik al jaren over praat. Een van de redenen waarom ik in deze business zit, is dat ik net deze geweldige opening zag in 2008 toen er veel nep-verkooptrucs aan de gang waren. Je zou kunnen zeggen dat je elke week dezelfde verkoop hebt, of een gratis boxspring aanbiedt, maar ik kon niet geloven dat mensen dat zouden doen. Je zou ontdekken dat de verkopen nep waren en het product identiek was, maar ze zouden het anders noemen. Mensen geloven dat ze in winkels kunnen winkelen. Maar het is onmogelijk. Daarom zijn waarheid en zuiverheid zo belangrijk in het zakendoen. Dat is wat Saatva in het Sanskriet betekent – waarheid en zuiverheid. We wilden binnenkomen met een strategie die objectieve vergelijkingsmaatstaven heet. We hebben ons specificatieblad vanaf de eerste dag op al onze websites geplaatst, zodat mensen het konden afdrukken en ter vergelijking naar een andere matrassenwinkel konden brengen.We moedigen mensen aan om de tijd te nemen om te beslissen of we de juiste match voor je zijn. We hebben misschien wat zaken verloren, maar we spelen clean en we hebben veel respect voor de bedrijven die clean spelen. We willen onze marges beschermen en een gezond bedrijf runnen. Maar in wezen verspillen mensen die denken dat ze in winkels kunnen vergelijken, hun tijd. Het is altijd beter om een grondstofvergelijking te doen.

7. Welke tips heeft u naast het gebruik van uw product voor een goede nachtrust?

Dit is iets dat ik altijd deel met mijn vrienden en familie. Het is een activiteit, dus beschouw het als slapen. Om succesvol te zijn in je bedrijf, moet je ervan houden. Als je wilt sporten, moet je de juiste kleding dragen en de beste uitrusting hebben. Ben je iemand die moe is op het werk en naar huis gaat, dan val je in slaap met je laptop op je borst of de afstandsbediening in je handen. Je wordt wakker in de hoop dat je een goede nachtrust hebt gehad.

Je moet voorbereid zijn om te slapen. Mijn routine omvat een warme douche, het dragen van de juiste pyjama en het instellen van de temperatuur in mijn slaapkamer. Ik heb een kussen nodig voor onder mijn been – ik moet mezelf voorbereiden en motiveren om te slapen. Ik werk veel. Ik ben de hele dag binnen. Maar als het tijd is om me klaar te maken om naar bed te gaan, gaat alles af en moet ik me meteen voorbereiden.

Hartelijk dank aan Ron Rudzin voor het nemen van de tijd om met Sleepopolis te chatten! Bekijk onze beoordelingen voor meer informatie over hoe Saatva zich verhoudt tot andere beddengoedmerken!